Jak dobrze dobrać buty – mały poradnik i trendy 2014/2015


Warning: mysql_get_server_info(): Access denied for user 'olejtv'@'localhost' (using password: NO) in /home/olejtv/domains/blogomodzie.com/public_html/wp-content/plugins/xml-google-maps/xmlgooglemaps_dbfunctions.php on line 10

Warning: mysql_get_server_info(): A link to the server could not be established in /home/olejtv/domains/blogomodzie.com/public_html/wp-content/plugins/xml-google-maps/xmlgooglemaps_dbfunctions.php on line 10
Podziel się ze znajomymi!Share on Facebook0Pin on Pinterest0Share on Tumblr0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Reddit0
Bycie kobietą – blogerką modową – i stwierdzenie "tak, uwielbiam, kocham buty" nie należy do najoryginalniejszych, więc pewnie oryginalna będę mówiąc: nie kocham butów. Nie bije mi serce gdy przechodzę koło sklepu z butami i nie marzę o nowej parze Labutenów, mam za to słabość do tych par, które mam już w szafie: ciężko mi się rozstać z wygodnymi, choć znoszonymi butami i do dziś trzymam swoje pierwsze szpilki, mimo, że ich stan pozostawia wiele do życzenia.

Kupowanie butów nie jest łatwe.

Pracowałam kiedyś przez rok w sklepie obuwniczym – najpierw w okropnym molochu, jakim jest CCC (omijajcie te buty z daleka, mówię Wam ze szczerego serca), potem w nieco bardziej ekskluzywnym butiku, gdzie nauczyłam się wszystkiego o butach. A konkretniej – wszystkiego o ich kupowaniu. a co wNięc zwracać uwagę, kupując buty?
obuwe trendy 2015
buty deichmann

Jak dobrać buty?

Wszystko zależy oc ich rodzaju i przeznaczenia!
 
Szpilki i wszelkie buty na obcasie – atrybut kobiecości, ale pod warunkiem, że jest dobrze dobrany i… Umiemy w nich chodzić. Nie ma nic straszniejszego niż kobieta, która kuśtyka w niebotycznie wysokich szpilkach. I cały seks pryska! Jeśli nie czujemy się pewnie w takich butach, najlepiej zacząć od niskiego obcasa lub koturny i sprawdzić, jak czujemy się w takich butach: pochodzić trochę po domu, podpytać kogoś szczerego o radę,  nawet… Nagrać się! często patrząc na samych siebie z boku jesteśmy w stanie wyłapać więcej niż tylko patrząc w lustro :). Ważne jest, by umieć utrzymać proste plecy i głowę nieco do góry, jeśli sylwetka podczas chodzenia jest pochylona do przodu, to znaczy, że buty są dla nas zwyczajnie za wysokie.
Ale wracając do kupowania szpilek, najważniejsze są w nich dwie cechy: stabilność i dobrze dobrany rozmiar. By sprawdzić, czy buty sa stabilne, poza spacerem po sklepie mam jeszcze jeden sposób: staję na jednej nodze i sprawdzam, czy jestem w stanie utrzymać równowagę. Jeśli tak, to znaczy, że but jest skonstruowany dobrze i nogi nie będą męczyć się przy długim chodzeniu. Wszystkie szpilki, które nie przejdą tego testu, nadają się co najwyżej na siedzące imprezy ;). Jeśli natomiast chodzi o rozmiar, najczęściej buty mierzę bawełnianej skarpetce. Jeśli stopa się zmieści to znaczy, że akurat jest z każdej strony po dwa milimetry luzu – akurat tyle, by nawet przy nieco spuchniętych nogach, buty nie wbijały się z skórę. Czasem tego luzu jest nawet więcej, ale to celowe – przy każdej parze szpilek używam żelowych wkładek na śródstopie (o, takich), które zmniejszają ucisk w miejscu, gdzie znajduje się cały ciężar ciała i powodują wolniejsze męczenie stóp.
Balerinki – nie mogą być całkowicie płaskie: długie noszenie całkiem płaskiego obuwia powoduje, ze wszystkie wstrząsy przy chodzeniu przenoszone są na nasz kręgosłup. Najzdrowsze są buty na lekkim podwyższeniu – około centymetra albo półtora. Najczęściej szukam więc balerinek ze zgrabnym, niewielkim obcasem, który dodaje lekkości całej figurze. Dodatkowo można po piętę włożyć żelowe wkładki, które nieco zamortyzują kręgosłup. Latem polecam baleriny z materiału albo pokryte dziurkami – stopa poci się w nich o wiele mniej niż w typowych balerinach ze skóry (lub skóry ekologicznej).
jak kupować buty
Japonki – podobnie jak baleriny, najlepiej wybierać takie, które piętę mają nieco wyżej (tak jak tu). W sklepach jest mnóstwo prześlicznych modeli, ale całkiem płaskich, niestety. W takich butach raczej na pewno nie da rady ruszyć na dłuższa wycieczkę, a przecież lato z długimi spacerami się kojarzy najbardziej :).
jakie buty kupić
poradnik kupowania butów
jakie buty wybrać
Buty zimowe – jakie są polskie zimy, każdy wie. A raczej nie wie, bo są bardzo nieprzewidywalne, jak stan chodników i ścieżek rowerowych. Albo lodem. Albo jednym i drugim. Broń boże nie wybierajcie na zimę butów na gładkiej podeszwie – to a buty jesienne, ale na śniegu złamanie nogi gwarantowane! Jak dla mnie najlepszym rozwiązaniem, zamiast kozaków na obcasie, są kozaki na koturnie. Stopy mają daleko do podłoża i śniegu, wiec jest w nich ciepło, a do tego są stabilniejsze niż obcas. Warto wybierać buty z ociepleniem w środku – uwaga tylko, bo czasem ocieplenie obejmuje jedynie cholewkę, a w samym bucie już go nie ma!
modne buty
I na koniec jeszcze jedna rada – jeśli kupujecie buty skórzane, potrzyjcie kilka minut lekko wilgotną chusteczką/ręką skórę wewnątrz buta, żeby sprawdzić, czy nie będą farbować. Najczęściej  farbowanie nie jest uznane przez sklepy jako podstawa do reklamacji, a może się to nieprzyjemnie odbić na naszych skarpetkach :(.
P.S. Zdjęcia pochodzą z prezentacji najnowszej kolekcji Deichmann, na którym byłam niedawno. Będzie czarno i czarno, czyli tak jak lubię – kolekcja jesień-zima 14/15 zapowiada się bardzo, bardzo fajnie zatem! :)
Jak Wam się podobają te porady? Może macie jakieś swoje, do których stosujecie się, kupując buty?
milegodnia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Podziel się ze znajomymi!Share on Facebook0Pin on Pinterest0Share on Tumblr0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Reddit0
  • nat

    Porady fajne. Ja też nie lubię ciągle kupować nowych butów, wolę naprawiać te, które już mam. Można powiedzieć, że się przypadkiem wpasowałyśmy w nurt slow life ;))

  • Yeshka

    Jeśli chodzi o wysokie obcasy, to moją żelazną zasadą jest to, żeby był łagodnie wykrzywiony tak, żeby flek wypadał mniej więcej na środku pięty. Na zdjęciu beżowe szpilki są idealne, dwie pozostałe nadają się do siedzenia a i to nie… Taka zasada sprawdza się także w koturnach i wszelakich rodzajach wysokich obcasów. Zauważyłam, że nie tylko dla mnie to ma znaczenie – dziewczyny, które „kuleją” mają najczęściej właśnie buty z obcasem bardzo wysuniętym do tyłu, lub kończących się równo z piętą tak jak jest to w przypadku trzeciej pary na zdjęciu. Pomijam to, że są one niezgrabne a sam obcas sprawia wrażenie, jakby za chwilę miał się wywinąć na zewnątrz…

    Mam jeszcze pytanie – czy buty z Deichmana są lepsze od tych z CCC…? Kupuję i tu i tu i jak na razie różnicy nie zauważyłam.

    • Jak dla mnie ze zdjeć idealny jest ten ostatni!

      • Yeshka

        W takim razie zazdroszczę :D Dla mnie to by była masakra, bo nawet jednego kroku bym nie postawiła bez bólu i chwiania się…

    • A mi się wydaje, ze ten ostatni byłby najwygodniejszy, właśnie ze względu na obcas…

  • Ostatnie buty jest cos takiego… sama kupilam podobne od- hurtownia obuwia , ale mysle ze te sa lepse

Inspiracje Stylizacje Zakupy
No Preview
Jak skutecznie schudnąć? Efekty ćwiczeń na siłowni, moja metamorfoza
Podróbka Kylie Jenner Lip Kit
Kylie Jenner Lip Kit z Aliexpress – recenzja
JAK KUPOWAĆ NA ALIEXPRESS
Moda na… Aliexpress. Jak kupować na chińskim Allegro?
Mini choinka DIY w 10 minut!
DIY: bombki – babeczki /// DIY cupcake christmas ornaments
Wielkanocne DIY – inspiracje, pomysły i tutoriale
DIY: sweter z ćwiekami na ramionach
Fitness Fotografia Przepisy Recenzje, testy i opinie
lista fit zdrowych zakupów
Dietetyczne produkty z biedronki – lista fit zakupów dla osoby na diecie
Jak zacząć być fit
Od czego zacząć odchudzanie? Poradnik dla tych, którzy chcą być FIT
Jak schudnąć z brzucha
Jak schudnąć z brzucha i boczków w tydzień?
Microblading – makijaż permanentny brwi metodą piórkową, RELACJA
Promocja w drogerii natura – 40% i kosmetyki godne polecenia
Jak korzystać z sauny i nie popełnić fo-pa?
Na ratunek różu! Czyli jak naprawić pokruszony kosmetyk?
Weselny klimat, czyli szopka po polsku!
Wszyscy jesteśmy gimbusami
Kościół zabił we mnie radość wiary
Nie daj sobie wmówić, że nie wiesz, jak wychować
Konkursy Podróże Szafiarki
Share Week, czyli blogi, których nie znasz, a powinieneś!
W co się ubrać w walentynki?
Zabawa w modelkę // Imperial, NYX, Marco Aldany i Blue City