Moda na… Aliexpress. Jak kupować na chińskim Allegro?

Podziel się ze znajomymi!Share on Facebook0Pin on Pinterest0Share on Tumblr0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Reddit0

Odkrycie Aliexpress było dla mnie mniej więcej tym, czym kilkanaście lat temu odkrycie sklepów "wszystko za 5 zł": dużo. Fajne. Wszystko. Chcę. Na Aliexpress znajdziemy wszystko: od kosmetyków przez ubrania, akcesoria dla zwierząt, wibratory po inteligentne systemy zarządzania energią w domu. Najtańsze rzeczy kosztują po kilka dolarów, czyli dużo taniej niż te same na naszym rodzimym Alledrogo. A jakość mamy tę samą. Na czym więc polega haczyk….?

Jak kupować na aliexpress

(yyyy… nie mamo, nie przeglądam dziecięcych ubranek….)

Jak kupować i jak płacić na Aliexpress?

Cały proces niczym nie różni się od kupowania na Allegro – znajdujemy przedmiot, wybieramy kolor/opcję, potwierdzamy płatność. Jak płacić na Alexpress? Mamy kilka opcji do wyboru – przelewy, za które pobierana jest prowizja lub po prostu przez kartę kredytową/debetową. Karta to najtańsza i najwygodniejsza opcja. Dla bezpieczeństwa wybierzmy kartę, która nie jest powiązana z naszym głównym kontem (i z której nie znikną nam miljony monet… Just sayin!)

I teraz… Czekamy.

zakupy na Aliexpress(no dobra, te ubranka dla dzieci są przesłodkie, może kupię na zapas?)

Na czym polega haczyk w zakupach z Aliexpress?

Czekamy. Właśnie, tu jest haczyk. Przesyłka idzie zazwyczaj z Chin czy innej Malezji, co oznacza długie, długie czekanie. Słyszałam legendy o minimalnym czasie dwóch tygodni, mój rekord to trzy, ale czasem jest to miesiąc a nawet dwa. Tak, dwa miesiące niecierpliwego wyczekiwania na strój pirata dla kota, masażer do kłykci i dwunastofunkcykny pilniczek do paznokci – masakra! Ale z drugiej strony kiedy już przesyłka pojawi się w naszych skrzynkach, zazwyczaj jest to miła niespodzianka, bo zdążyliśmy o niej zapomnieć – więc nie jest tak źle ;)

 

Moja przesyłka z Aliexpress nie doszła!!! Co teraz???

Spokojnie, bez paniki.

Przy każdym przedmiocie mamy zagwarantowaną ochronę – jeśli w ciągu 60 dni przesyłka nie dotrze, otwieramy dysputę, wyjaśniamy że przesyłka nie doszła i…. Najcześciej dostajemy zwrot pieniędzy. Taką sytuację miałam jak dotąd raz, sprzedawca zwrócił mi pieniądze, i umówiliśmy się, że zapłacę ponownie, jeśli po czasie jednak przedmiot dotrze (jak to mówią karma wraca, ja chcę być uczciwa, a po dobrej karmie jest lśniące futerko)

bezpieczne zakupy aliexpress

Otrzymałem nie to, co zamawiałem / przedmiot jest zniszczony, ma inny kolor, odbiega od opisu

Do zgłaszania takich uwag także należy opcja "open dispute", która jest dostępna także po otrzymaniu przedmiotu. Część sprzedawców zwraca pieniądze od ręki, część prosi o odesłanie przedmiotu (co się w ogóle nie opłaca).warto zerknąć na fragment "buyer protection" i sprawdzić, co nam obiecuje sprzedający, a także w komentarze – skontrolować, co piszą inni kupujący.

evernote-camera-roll-20160910-234309

Jak kupować dobre rzeczy na Aliexpress?

Warto podczas wyszukiwania zaznaczyć opcję sortowania według ilości zamówień – wówczas będziemy mieli dostęp do ocen użytkowników.

aliexpress opinie

Warto czytać recenzje, żeby wiedzieć, czy produkt jest zgodny z opisem (w przypadku kosmetyków to cenne źródło informacji na temat ich faktycznego koloru), czy konsystencja jest ok, czy w przypadku zniszczonego produktu kupujący dostał zwrot pieniędzy oraz ile trwała wysyłka do Polski (tutaj mamy możliwość wybrania np. Recenzji tylko z Polski). Bardzo duża część użytkowników dodaje także fotografie, dzięki których łatwo możemy ocenić zgodność z opisem.

aliexpress zakupy

Są też na Facebooku grupy, w których inni użytkownicy pokazują swoje zakupy i piszą recenzje – zerknijcie tutaj. To właśnie dzięki jednej z nich zobaczyłam cuda, jakich nie dostanę w polszy (a już na pewno nie za dolara) i przełamałam się na pierwszy zakup, jakim był… Przyklejanym tatuaż za dolara. Dolara! I to dobrej jakości!.

Bardzo uogólniając: warto omijać z daleka ubrania (są bardzo złej jakości, z bardzo sztucznych materiałów), elektronika – na własne ryzyko, wszelkie gadżety – spoko.

A jakie Wy macie doświadczenia z zakupami z Chin?

milegodnia

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Podziel się ze znajomymi!Share on Facebook0Pin on Pinterest0Share on Tumblr0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on Reddit0
Inspiracje Stylizacje Zakupy
No Preview
Jak skutecznie schudnąć? Efekty ćwiczeń na siłowni, moja metamorfoza
Podróbka Kylie Jenner Lip Kit
Kylie Jenner Lip Kit z Aliexpress – recenzja
JAK KUPOWAĆ NA ALIEXPRESS
Moda na… Aliexpress. Jak kupować na chińskim Allegro?
Mini choinka DIY w 10 minut!
DIY: bombki – babeczki /// DIY cupcake christmas ornaments
Wielkanocne DIY – inspiracje, pomysły i tutoriale
DIY: sweter z ćwiekami na ramionach
Fitness Fotografia Przepisy Recenzje, testy i opinie
lista fit zdrowych zakupów
Dietetyczne produkty z biedronki – lista fit zakupów dla osoby na diecie
Jak zacząć być fit
Od czego zacząć odchudzanie? Poradnik dla tych, którzy chcą być FIT
Od czego zacząć odchudzanie? Poradnik dla tych, którzy chcą być FIT
Jak schudnąć z brzucha
Jak schudnąć z brzucha i boczków w tydzień?
Microblading – makijaż permanentny brwi metodą piórkową, RELACJA
Promocja w drogerii natura – 40% i kosmetyki godne polecenia
Jak korzystać z sauny i nie popełnić fo-pa?
Na ratunek różu! Czyli jak naprawić pokruszony kosmetyk?
Weselny klimat, czyli szopka po polsku!
Wszyscy jesteśmy gimbusami
Kościół zabił we mnie radość wiary
Nie daj sobie wmówić, że nie wiesz, jak wychować
Konkursy Podróże Szafiarki
Share Week, czyli blogi, których nie znasz, a powinieneś!
W co się ubrać w walentynki?
Zabawa w modelkę // Imperial, NYX, Marco Aldany i Blue City

Zapisz się do newslettera!

FreshMail e-mail marketing free online marketing software